2. 10. 2013

Veľkonočný baránček s pudingom

No a čo že sa blížia Vianoce? Ja som si urobila Veľkú noc :-D. Aale, nie...tohto barančeka som robila na Veľkú noc, ale doteraz sa mi recept len pohadzuje, prekladam ho zo strany na stranu, tak si ho radšej sem šupnem, lebo prídem o neho :-)). Je to môj prvý baránček, ktorý sa mi podaril :-). Takže sa ospravedlňujem že som preskočila najkrajšie sviatky v roku :-).


Potrebujeme: 

3 vajcia
150g polohrubej múky
150g práškového cukru
5 PL oleja
5 PL horúcej vody
1 ČL prášku do pečiva
1 vanilkový puding
štípka soli
citrónová kôra a šťava






V recepte bolo písané, že sa má použiť dvojdielna forma, ja mám len jednu, tak som aj v jednej piekla. 
Žĺtka si vyšľaháme s cukrom do peny, pridáme olej, vodu a znova šľaháme. Múku zmiešame s práškom do pečiva a vanilkovým pudingom, pridáme citrónovú kôru a primiešame do žĺtkovej peny. Bielka vyšľaháme s niekoľkými kvapkami citrónovej šťavy a štípkou soli na tuhý sneh. Vmiešame ho do cesta. Formu si vymastíme a vysypeme hrubou múkou a pečieme 40 minút na 180°C.



 Ak budete piecť v dvojdielnej forme, cesto si urobíme ako je písané vyššie, nalejeme ho do spodnej časti formy, priklopíme vrchnou časťou, vložíme do rúry a pečieme. Upečeného baránčeka vyberieme z rúry, necháme ho trošku vo forme vychladnúť a tak ho vyklopíme a ozdobíme.



  Krásny z každej strany, bez jednej chybičky.





Zdroj: prozeny.cz, Vendyska21









2 komentáre:

  1. Dobrý deň. Robila som na Veľku noc barančeka podľa vášho receptu a bol vynikajúci. Robila som ho v hlinenej forme dvojitej a baranček sa ani nepripalil a chuťovo bol úžasný. Ďakujem že ste tu pridali tento recept na barančeka, lebo ho už budem robiť každú Veľku Noc.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Pozdravujem a ďakujem za spätnú väzbu. Som rada, že sa baranček vydaril a že Vám chutil :-D. Ja tohto barančeka pečiem už roky a pečiem zároveň aj tohto http://yummysweets-rikinka.blogspot.com/2014/06/, pretože nikdy nepečiem len pre našu rodinu :-D. Odporúčam ho vyskúšať. Je úžasný :-D.
      Majte sa krásne :-D

      Odstrániť